Class II div 2
,
Tiefbiss
,
Engstand

Elastics: Klasse II
,
Distalisation
,
Leveling curve of Spee
,
Extrusion
,
Expansion
,
Proklination
,
ASR

Behandlungsinformationen

  • Alter: 19
  • Geschlecht: Weiblich
  • Invisalign Behandlungsoption: Invisalign Full

Zusammenfassung der Diagnose

  • Class II div 2
  • Tiefbiss
  • Engstand

Use of:

  • Distalisation
  • Expansion
  • Extrusion
  •  Nivellierung der Spee-Kurve
  • Proklination
  • ASR
  • Elastics: Klasse II
  • Optimized rotation attachment (G3) on Buccal 4.4 (LR4), Buccal 3.3 (LL3), Buccal 3.5 (LL5)
  • Optimized extrusion attachment (G3) on Buccal 2.2 (UL2)
  • Power ridge feature (G3) on Buccal 1.1 (UR1), Buccal 2.1 (UL1)
  • Optimized root control attachments (G4) on Buccal 2.4 (UL4), Buccal 4.3 (LR3)
  • Optimized deepbite attachments for anchorage (G5) on Buccal 1.4 (UR4), Buccal 2.5 (UL5)
Courtesy of Dr. G. Thiesen 2019

Fotos

Click to compare enlarged
upper
Ausgangsposition
lower
right
front
left
Click to compare enlarged
upper
Finale
lower
right
front
left

Röntgenbilder

ClinCheck-Behandlungsplan

video anterior
video right-left
video upper-lower
Download ADF files
Ausgangsposition

Behandlungszusammenfassung

Erzielte Ergebnisse

  • Klasse I-Relation erzielt
  • Funktionale Eckzahn-Führung auf beiden Seiten
  • Normaler Overjet und Overbite erzielt
  • Deutliche Verbesserung des Overbite
  • Mittellinien symmetrisch
  • Richtige axiale Schneidezahninklination
  • Curve of Spee leveled
  • Zahnbögen begradigt und koordiniert
  • Alignment beider Zahnbögen durch De-Rotation
  • Zahnbogenform verbessert
  • Ästhetische Lachlinie wurde erzielt 
  • Alle Behandlungsziele wurden erreicht für den Fall
  • Harmonie der Zahnbögen wurde erzielt

Gesamtbehandlungsdauer

  • 11 monate

Anzahl der Aligner

  • Maxillary: 47
  • Mandibular: 47

Tragedauer der Aligner

  • 1 woche

Bemerkungen

  • Sequential distalization with the use of Class II elastics
  • The sagittal jump accounted for 20% of the sagittal correction
  • During the orthodontic treatment, the maxillary and mandibular dental arches were aligned and maxillary and mandibular incisor inclinations were improved
  • Ideal overjet was obtained at the end of treatment.
  • The ideal overbite was obtained mainly by intruding the mandibular anterior teeth
  • For the correction of the deep bite, we first leveled the Curve of Spee and further along in the treatment lower IPR was performed
  • The left maxillary lateral was extruded to match the homologous tooth at the gingival level
  • Some grinding was performed at the incisal edge at the end of treatment