Klasse I
,
Anteriorer Kreuzbiss
,
Enge Zahnbögen
,
Engstand
,
Rotationen

Mesialisation
,
Leveling curve of Spee
,
Extrusion
,
Intrusion
,
Expansion
,
Proklination
,
ASR

Behandlungsinformationen

  • Alter: 32
  • Geschlecht: Weiblich
  • Invisalign Behandlungsoption: Invisalign Full

Zusammenfassung der Diagnose

  • Klasse I
  • Anteriorer Kreuzbiss
  • Enge Zahnbögen
  • Engstand
  • Rotationen

Use of:

  • Mesialisation
  • Expansion
  • Extrusion
  • Intrusion
  •  Nivellierung der Spee-Kurve
  • Proklination
  • ASR
  • Optimized rotation attachment (G3) on Buccal 2.3 (UL3), Buccal 4.3 (LR3), Buccal 4.4 (LR4)
  • Optimized extrusion attachment (G3) on Buccal 1.1 (UR1), Buccal 1.2 (UR2), Buccal 1.3 (UR3), Buccal 2.1 (UL1), Buccal 2.2 (UL2), Buccal 4.1 (LR1), Buccal 4.2 (LR2), Buccal 3.1 (LL1), Buccal 3.2 (LL2)
  • Optimized root control attachments (G4) on Buccal 1.4 (UR4), Buccal 4.5 (LR5), Buccal 3.3 (LL3), Buccal 3.4 (LL4), Buccal 3.5 (LL5)
Courtesy of Dr M. Pedernera 2019

Fotos

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Ausgangsposition
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Finale
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Fortschritt
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Röntgenbilder

ClinCheck-Behandlungsplan

video anterior
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Behandlungszusammenfassung

Erzielte Ergebnisse

  • Klasse I-Relation erhalten
  • Funktionale Eckzahn-Führung auf beiden Seiten
  •  Kreuzbiss im Frontzahnbereich korrigiert
  • Mittellinien symmetrisch
  • Curve of Spee leveled
  • Zahnbögen begradigt und koordiniert
  • Zahnbogenform verbessert
  • Alle Behandlungsziele wurden erreicht für den Fall

Gesamtbehandlungsdauer

  • 10 monate

Anzahl der Aligner

  • Maxillary: 40 + 16 = 56
  • Mandibular: 37 + 16 = 53

Tragedauer der Aligner

  • 1 woche

Bemerkungen

  • The main concern was to solve the crowding of lower and upper teeth
  • Important was to prevent the lower incisors from colliding against the upper incisors during the treatment
  • Treatment plan was to expand and a mild protrusion of both arches to improve the narrow arches
  • Due to the Mandibular excess of Bolton index IPR was performed on both arches
  • We decided to use double retainers (fixed and Vivera) to maintain the final results